Sporturi în aer liber

25 Iun 2014
Jogging-ul se poate practica oricând, chiar dacă se întâmplă să fie puţin mai rece afară. Îţi trebuie doar o pereche de pantofi sport buni şi, preferabil, un parc în apropiere. Jogging-ul, practicat consecvent, îţi măreşte rezistenţa la efort şi îţi dă un tonus mai bun. Jogging-ul se poate practica oricând, chiar dacă se întâmplă să fie puţin mai rece afară. Îţi trebuie doar o pereche de pantofi sport buni şi, preferabil, un parc în apropiere. Jogging-ul, practicat consecvent, îţi măreşte rezistenţa la efort şi îţi dă un tonus mai bun.

E xistă multe sporturi care pot fi practicate în aerliber. De ce să nu profităm de vremea frumoasă deafara si sa îmbinăm utilul cu plăcutul. Facem mişcare şi ne relaxăm. Nu contează dacă suntem înconcediu sau facem mişcare după orele de serviciu, osă avem un beneficiu atât pentru trup, cât și pentruminte. Putem să le practicăm afară în aer liber, înnatură, în curte, la munte sau pe plajă. Hai să văprezentăm câteva variante să vă relaxaţi în aer liber.  

Plimbare cu bicicleta 

Ai nevoie doar de puţinăatenţie și o bicicletă, bineînţeles.Te poţi plimba în parc sau înzona unde locuieşti, dar nu nu-mai, merge cam oriunde şi poţivedea şi alte zone ale oraşuluiunde stai. E un mod foarte plăcutde a te mişca, de a te relaxa şide a-ţi lucra muşchii, în mod de-osebit ai picioarelor şi ai feselor.Este indicat să îţi protejezi capul,braţele şi genunchii. Atenţie lacopiii care pot apărea uşor înfaţa ta, mai ales dacă te plimbiîn parcuri! 

Volei 

Este unul din sporturile celemai uşor de practicat. Îti trebuieo minge şi o persoană sau maimulte ca parteneri de joc. Poţijuca aproape în orice loc: încurtea din spate, în parc, la ungrătar, la mare, oriunde ai unspaţiu, cât de cât. Voleiul îţi lucrează mai multe categorii demuşchi (bicepşi, tricepşi, umeri,iar săriturile antrenează toatăpartea de jos a trupului). Ca micsemn de atenţionare: voleiul îţisolicită destul de mult încheie-turile, aşa că nu exagera dacănu eşti obişnuit. 

Plimbare cu rolele 

Dacă nu eşti familiarizat curolele, e de preferat să alegi unparc pentru plimbare şi să eviţitrotuarul. Cumpără-ţi o perechede role cu rotile de silicon (celede plastic se strică foarte re-pede) şi, de preferat, echipamentde protecţie pentru genunchi,coate şi palme. Este un modfoarte plăcut de a te menţine înformă, si îţi lucrează în mod special muşchii picioarelor. 

Badminton 

Ai nevoie de un partener dejoc, de o pereche de palete, deun fluturaş şi de un parc în caresă joci. Badmintonul îţi solicitămult muşchii braţelor, umerii şimuşchii abdominali. Micile deza-vantaje: este foarte usor să pierzifluturaşii, iar jocul ar putea fidestul de des întrerupt detrecători, dacă se desfăşoară pealeea unui parc. 

Baschet 

Iată un sport care nu necesităcine ştie ce echipament... doaro minge şi parteneri de joc, deşi,dacă nu-i ai pe aceştia din urmă,poţi dribla şi arunca la coş foartebine şi singur. Este bine să ai opereche de pantofi sport cu otalpă puţin mai groasă, pentrua atenua şocul resimţit de picioratunci când alergi şi, mai ales,când sari. 

Baschetul, jucat în echipă,cere foarte multă mişcare: alergi,sari, te roteşti, arunci mingea,ceea ce îţi pune în mişcare omulţime de grupe musculare -de fapt, întreg trupul. Încearcăsă joci baschet o oră şi vei vedeacum îţi vei simţi tot corpul.Aruncările, de exemplu, îţi solicităbraţele şi umerii, dar şi pieptulşi picioarele. Aşadar, găseşte unpanou şi... joaca! 

Urcatul pe munte 

Poţi alerga pe bandă chiar şi două oreneîncheiate. Dar cum e atât de frumos afară, maibine ieşi la plimbare pe cărările muntelui şi poţisă arzi circa 500 de calorii în fiecare oră. Bonus:dacă e soare, capeţi un bronz arămiu de munte,admiri frumuseţile naturii şi poţi conversa cu pri-etenii în acelaşi timp. Să nu uităm că îţi lucreziperfect muşchii gambelor, ai coapselor, dar şibraţele şi îţi tonifici muşchii spatelui. Nu uita să aila tine o hartă a potecilor, telefonul mobil încărcat,câteva pungi cu snackuri sănătoase (migdale,fistic, nuci) şi un minikit de prim ajutor. Muntelenu e un loc de promenadă! Ideal ar fi să ai niştepantofi sport special destinaţi plimbărilor pemunte, cu suţinere pentru gleznă şi foarte comozi,plus şosete din bumbac. Nu uita de fâşul pentruploaia neaşteptată, de ochelari de soare, o șapcăși apă! 

Escaladă 

E un sport care îţi lucrează aproape toategrupele de muşchi. Gambele, coapsele, muşchiibraţelor şi chiar pe cei abdominali. Ca să îţi faci oidee, practicând acest sport arzi circa 700 decalorii pe oră. Este musai să pleci însoţită de uninstructor, care va avea grijă să îţi asigure legăturileşi corzile care te ţin. Ca în orice sport ai nevoie deechipament specializat – tenişi speciali cu talpădin cauciuc moale şi cască de protecţie. Nu purtapantaloni scurţi mult prea... scurţi – gândeşte-te că toate sforile şi benzile acelea îţi pot lăsa urmepe piele. Alege pantaloni lungi sau capri, mulaţi(cei de yoga sunt perfecţi), un tricou fit, prinde-ţipărul şi lasă acasă toate bijuteriile. 

Caiac 

Dacă îţi doreşti să-ţi petreci o zi întreagă cuapă şi soare, cu rezultat final un abdomen perfectşi nişte braţe admirabil lucrate, caiacul e opţiuneaperfectă. Şi aici ne referim, desigur, la sportulpracticat pe apele liniştite ale Mediteranei, într-ostaţiune din Turcia, şi nu pe Jiul învolburat. Ţinecaiacul îndreptat cu vârful către valurile care vin(niciodată nu sta paralel cu ele – te poţi răsturnauşor) şi vâsleşte cu încredere, ritmic. Ca şivestimentaţie cea mai potrivită alegere este uncombinezon în genul celor folosite pentru surf, cumâneci lungi şi dintr-o singură bucată şi o perechede pantofi speciali pentru scufundări (dacă cumvate răstorni, să nu calci pe pietre cu tălpile goale). 

Tenis 

"Sportul alb" îţi cere destulă în-demânare şi forţă în braţe. Este bine să aigrijă cu încheieturile, mai ales dacă nupractici tenisul în mod constant. E nevoiesă te mişti destul de mult şi de aceea ţi-arputea fi utile şi câteva exercitii de stretchingînainte, ca încălzire. Echipamentul de teniseste ceva mai costisitor şi de obicei trebuiesă închiriezi un teren. 

Înotul 

Cât timp este încă suficient de cald,poti practica înotul în aer liber. Înotulantreneaza tot trupul. Dacă ai urechilesensibile, este bine să le protejezi cu o cască. Dacă n-ai mai înotat de mult,încearcă să eviţi apa adâncă de la prima încercare, pentru că s-arputea să apară cârcei.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Mai multe din această categorie: Fumătorii şi sportul... »

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare