Sportul stimulează intens sistemul imunitar

04 Iul 2014
Atunci când vine frigul, chiar și cei mai sportivi dintre  noi încep să sară peste antrenamente, deși acest lucru nu face decât să ne scadă din rezistenţa cor-pului. În special iarna, exerciţiile fizice regulate te ajută să îţi întărești sistemul imunitar, să ai mai multă energie și să te ferești de eventualele stări de depresie. Atunci când vine frigul, chiar și cei mai sportivi dintre noi încep să sară peste antrenamente, deși acest lucru nu face decât să ne scadă din rezistenţa cor-pului. În special iarna, exerciţiile fizice regulate te ajută să îţi întărești sistemul imunitar, să ai mai multă energie și să te ferești de eventualele stări de depresie.

Este adevărat că iarna nueste chiar cel mai potrivit an-otimp în care să faci sport înaer liber (excepţie făcând, de-sigur, sporturile de sezon), însăai la dispoziţie o mulţime deexerciţii pe care le poţi face chiarla tine acasă, fără să fie nevoiesă ieși afară sau să te duci lasală.

Conform unui studiuamerican recent,atunci când faci sport în mod regulat,șansele de a teîmbolnăvi de răcealăsau gripă scad cu pânăla 50%. Cercetătorii autestat 1.000 de per-soane care făceaumișcare fizică de intensi-tate medie, 5 zile pesăptămână, timp deaproximativ 45 deminute pe zi.

David C. Nieman, coordona-torul cercetării a declarat căexplicaţia acestor rezultate esteuna foarte simplă: sportulstimulează intens sistemul imu-nitar, care poate lupta astfel maieficient împotriva virusurilor.

Toamna și iarna sunt an-otimpurile în care oamenii suferăcel mai mult de depresie. Lipsa efortului fizic menţine corpulîntr-o stare de amorţeală, starecare ajunge în creier și pe care acesta o transformă în stări detristeţe și depresie.

Despresia provocată de lipsasportului este simţită în specialde persoanele care au problemepsihice sau care se confruntă cumomente dificile. Câteva minutezilnice de sport te vor ajuta săfii mai vesel, mai bine dispus șimai optimist.

Tot în sezonul rece oameniiau tendinţa să se îngrașe maimult. Sărbătorile în care semănâncă foarte mult (mai alesgrăsimi de origine animală), dar și straturile multiple de hainenu te vor lăsa să realizezi că ailuat prea mult în greutate. Totuși,sportul regulat te va ajuta să temenţii la forma ideală și chiarsă arzi surplusul de grăsimi.

Hainele groase și grele, baga-jele de umăr tot mai volumi-noase, dar și stilul de viaţă sedentar sunt doar câteva dintre mo-tivele pentru care te confrunţicu durerile de spate. Sportulregulat, moderat, te poate ajutasă scapi de aceste dureri.

Exerciţiile zilnice  de stretching, aerobic sau pilates, reduc considerabil durerile musculare din zonagâtului, a umerilor  și a mijlocului.

În concluzie, sportul nu tre-buie să lipsească din viaţa noastră fie că este vară sau iarnă. 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare