Sportul face minuni la vârsta a treia

26 Iun 2014
Când eşti tânăr, totul este foarte simplu. Câştigi câte-va kilograme, te duci la sală  şi scapi relativ repede de ele. Dar atunci când îmbătrâneşti, nu mai este la fel de uşor. Mişcările nu mai pot fi efectuate atât de facil de cele mai multe ori din cauza durerilor. Când eşti tânăr, totul este foarte simplu. Câştigi câte-va kilograme, te duci la sală şi scapi relativ repede de ele. Dar atunci când îmbătrâneşti, nu mai este la fel de uşor. Mişcările nu mai pot fi efectuate atât de facil de cele mai multe ori din cauza durerilor.

Să nu uităm că sportul esteun bun medicament şi în tratareadepresiei şi iată încă un motiv pen-tru care persoanele de vârsta atreia ar trebui să practice un sport.Din păcate, o dată cu vârsta vineşi neputinţa şi asta nu duce decâtla durere pentru vârsnici, pentrucă se consideră neputincioşi. Eibine, cum am spus mai sus sportulcontribuie la ameliorarea simp-tomelor de depresie şi face minunipentru creierul celor de vârsta atreia.

Ştim cu toţii problemacăzăturilor la bătrâni - sunt cauzaa peste 90% din fracturile de şold,iar acestea sunt asociate cu o rată a mortalităţii crescute. În acestcaz activităţile sportive pot reduceriscul fracturilor la bătrâneţe pen-tru că, susţin specialiştii, întărescoasele şi picioarele bătrânilor.

Exerciţiile nu sunt aceleaşipentru tineri şi vârstnici, nu auaceeaşi intensitate, dar sunt specialrealizate pentru vârstă şi afecţiuni.Important este că bătrâni care facsport o dată sau de două ori pesăptămînă au parte de oîmbunătăţire a funcţiilor cognitive.Exerciţiile de menţinere a echili-brului şi de tonifiere a muşchilorsunt extrem de benefice pentrucorpul şi creierul acestora. Femeilesunt oarecum afectate mai devreme de efectele îmbătrânirii,prin apariţia menopauzei care seinstalează mult mai repede faţăde acum câteva zeci de ani, astadin cauza alimentaţiei nesănătoase,a stresului şi a lipsei de activitatefizică. 

Câteva exerciţii simple şipotrivite pentru un corp sensibilte vor ajuta să păstrezi un tonusbun un echilibru hormonal, dar,după cum ştim, principalul duşmaneste osteoporoza, care apare pefondul unei mase muscularescăzute. Înainte de a încerca acesteexerciţii te sfătuim totuși să întrebişi medicul dacă mişcările suntpotrivite pentru tine.  

Exerciţiul 1 

Aşează-te pe burtă şi încearcăsă-ţi ridici corpul deasuprasolului, sprijinindu-te în palmeşi degetele de la picioare.Seamănă cu o flotare dar nureveni la sol, ci încearcă să temenţii ridicată 30 de secunde.Ai grijă la şolduri să fie în liniecu restul corpului. Încearcă săfaci 2 seturi şi important estesă nu te forţezi, nu este nici oproblemă dacă nu rezişti 30 desecunde.  

Exerciţiul 2 

Stai sprijinit în plame şi genunchi. Mâinile trebuie săurmeze linia umerilor, iar genunchii cea a şoldurilor. Ridicăsimultan o mână și piciorul opus, continuând ce cealaltăpereche. Nu lăsa pauză între ridicări şi încearcă să menţiiabdomenul încordat. Chiar dacă nu vei reuşi să menţii acelelinii paralele în primele zile, nu te lăsa descurajată.  

Sportul face minuni oricum pentru corp şi minte laorice vârstă, dar mai ales când suntem trecuţi deprima tinereţe şi corpul nu ne mai ascultă dacă putem să spunem aşa, consider că este important să îlajutăm prin mişcare să îţi reia mobilitatea.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare