Exerciţii fizice după naștere

27 Iun 2014

E xerciţiile fizice efectuate în mod regulatoferă proaspetei mame o diversitate deavantaje, între care o întoarcere mai rapidă la forma fizica de dinaintea sarcinii și o capaci-tate mărită de a face faţă nevoilor nou-născutului. Înainte de a începe un program deexerciţii de recuperare postnatală trebuie să văconsultaţi întotdeauna doctorul.

Avantajele exerciţiilor fizice postnatale

  • - Refacerea și recuperarea după naștere suntmult mai ușoare
  • - Revenirea la forma fizică de dinaintea sarciniieste mult mai rapidă
  • - Mama are mult mai multă energie pentru aputea face faţă necesităţilor bebelușului
  • - Depresia și stresul se reduc 

Acordaţi-vă mai intâi o perioada de recuperare

Nașterea unui copil implică o solicitare deosebităa organismului, chiar dacă femeia a avut parte de onaștere ușoara și fără complicaţii.

Se impunurmătoarele sfaturi:

  • - Nu vă simţiţi obligate să efectuaţi anumite ex-ercitii fizice daca nu vă simţiţi în stare. Ascultaţi-văcorpul! În prima săptămână și chiar mai mult, estemai important să vă odihniţi și să vă petreceţi timpulnumai în compania copilului, decât să va petreceţitimpul în parc, alergând.
  • - Sarcina afectează mușchii abdominali. Este important ca înainte de a începe un program riguros derecuperare a musculaturii abdominale să fiţi sigurăcă aceasta s-a vindecat complet. Pentru a verificaacest lucru, întindeţi-vă pe spate și puneţi o mînă peabdomen. Expiraţi, ridicaţi-vă capul și umerii de pepodea și apăsaţi-vă pe burtă. Căutaţi prin palpareorice gol existent în mușchii abdominali. Daca nusunteţi destul de sigure, consultaţi-vă doctorul!
  • - ţineţi minte că ligamentele și articulaţiile văsunt încă slăbite în următoarele trei luni, așa căevitaţi să faceţi exerciţii ce implică un grad mare dedificultate și care vă solicită să faceţi mișcări bruște. 

Exerciţiile după naștereaprin cezariană

Operaţia de cezariana presupune nașterea copiluluiprintr-o incizie chirurgicală în peretele abdominal șiuter, care este apoi cusută. Trebuie să urmaţi în-deaproape sfaturile medicului, dar puteţi ţine seamași de câteva recomandări generale:

- Pentru a reduce riscul formării cheagurilor desânge, asistenţa din spital vă poate cere să executaţianumite mișcari din picioare și exerciţii de respiraţie.

Urmaţi întocmai toate sfaturile:

  • - După ce aţi ieșit din spital, urmaţi pas cu pas toate sfaturile date de medic
  • - În general, în primele trei zile trebuie evitatăorice activitate fizică
  • - Timp de câteva săptămâni trebuie să evitaţi săcăraţi greutăţi
  • - În timpul primelor săptămâni, exerciţiile aerobiceregulate nu sunt recomandate – cel mai bine este săașteptaţi până după controlul de șase săptămâni.

Exerciţii generale și recomandări

Este necesar să cereţi sfatul mediculuidumeavostră, dar se impun și câteva sfaturi generale:

  • - Purtaţi un sutien adecvat care să vă susţinăpieptul
  • - Nu faceţi exerciţii care vă pot cauza problemela piept
  • - Faceţi exerciţii după ce alăptaţi și nu înainte dealăptare, când aveţi sânii plini de lapte și grei
  • - Încercaţi să faceţi exerciţii trei sau patru zilepe săptămână
  • - Dacă vi se taie respiraţia sau ameţiţi în timpulexerciţiilor, încetiniţi ritmul sau opriţi-vă
  • - Dacă observaţi vreo schimbare în scurgerilevaginale postnatale, cum ar fi o schimbare de culoaresau de consistenţă, consultaţi-vă imediat doctorul.Este posibil ca gama de exerciţii efectuată să fieprea solicitantă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare