Pâinea și alimentația sănătoasă

04 Iul 2014

Produsele cerealiere, printre care şipâinea, reprezintă baza alimentaţieisănătoase. Acestea fac parte din prima grupă de alimente, recomandate pen-tru a fi consumate cel mai des, alături decele din grupa a doua, compusă din fructeşi legume, conform piramidei alimentareîntocmite de medicii nutriţionişti.

Pâinea nu îngraşă. Aşa susţin nutriţioniştii,care explică rolul pe care îl are pâinea într-oalimentaţie sănătoasă. Pâinea conţine vitamine,fibre şi minerale esenţiale. În plus, pâinea esteo sursă importantă de proteine vegetale, motivpentru care trebuie să rămână inclusă înalimentaţie. Singurele restricţii sunt referitoarela cantitatea de pâine pe care o consumăm şiasocierile alimentare.

Pâinea este şi o sursă importantă decarbohidraţi cu ardere lentă fapt care ajută lamenţinerea constantă a glicemiei, asigură en-ergie organismului şi oferă o senzaţie desaţietate, de lungă durată, motiv pentru careeste foarte bună mai ales la micul dejun. Totuşi,carbohidraţii din pâine sunt dăunători dacă suntasociaţi cu sosuri şi grăsimi. În realitate, pâineaeste foarte sănătoasă, doar că trebuie să ştimcât şi cum să o mâncăm!

Pâinea trebuie să fie consumată la fiecaremasă, în cantităţi mici - acesta este un micsecret pentru rezultate uriaşe: 

- te ajută să îţi controlezi greutatea - esterecomandată în curele de slăbire, datorităconţinutului său scăzut de lipide, zahar şi grasi-mi 

- favorizează tranzitul intestinal - pâineaeste o excelentă sursă de fibre. Ea conţine atâtfibre solubile, care ajută la absorbţia glucidelorşi a lipidelor, cât şi fibre insolubile care faciliteazătranzitul intestinal 

- contribuie la aportul energetic - conţineîn medie 50% de amidon, ceea ce înseamnă ocontribuţie importantă de glucide complexe.Acestea produc energie (4 kilocalorii/gram) ceeste stocată în organism la nivelul ficatului şial muşchilor, sub forma de glicogen 

- este aliata creierului şi a funcţiilor cognitive- pâinea, prin aportul sau de glucide, îţi aduceenergie. Iar creierul, pentru a funcţiona cumtrebuie, foloseşte o mare cantitate de energie 

Pornind de la piramida alimentară, regulade aur este să reuşim să ne asigurăm aportulcaloric optim şi substanţele nutritive necesarebunei funcţionări a organismului. Nici un alimentnu poate aduce, singur, toate principiile nutritivede care are nevoie organismul, ci doar oalimentaţie variată, moderată şi echilibrată.Astfel, alimentaţia sănătoasă poate fi definităprin moderaţie şi variaţie, pentru obţinereaunui echilibru caloric şi nutritiv.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare