Mâncați fructe și legume pentru a preveni apariția răcelilor

26 Iun 2014

Vine luna septembrie! Este prima lună detoamnă, calendaristică, pentru că septembrieeste de câţiva ani o prelungire a verii. Dar dincolo de acest aspect avem fructele şi legumele luiseptembrie mult aşteptate. Mai mult, medicii nesfatuiesc că pentru a preveni apariţia răcelilor şi agripelor, afecţiuni des întâlnite în această perioadăa anului, este indicat să adoptăm o dietă adecvată.Avem o listă de alimente care nu ar trebui sălipsească din dietă în luna septembrie.  

Merele

Au un conţinut ridi-cat de fibre, carescad nivelul de colesterol din organism. Medicii spun camerele sunt o sursăbogată de vitamine, înspecial vitamina C,substanţă recunoscutăpentru capacitatea eide a întării sistemulimunitar şi de a ţine ladistanţă virozele respi-ratorii.  

Ardeii graşi 

Au un conţinut ridicat devitamina C şi A, cei doiantioxidanţi care împreunăneutralizează radicalii liberi.Aceste legume previn apariţiabolilor de inimă, a afecţiunilorarticulare printre care senumără artrita şi diabetul.Ardeiul roşu este unul dintrepuţinele alimente care conţinlicopen, o substanţă care luptă împotriva cancerului deprostată, mamar, de pancreas,intestinal, cervical, de col uterinşi de piele.  

Perele 

Aceste fructe sunt bogateîn vitamina C şi astefel devinaliate în lupta împotriva vi-rozelor respiratorii. Mareleavantaj al perelor este acelaca menţin organismul hidratat.  

Roșiile 

O sursă de antioxidanţi, defibre, de vitamine şi de min-erale. Antioxidanţii din roşii,combat mai multe tipuri decancer, printre care cel decolon, de prostată, de sân, pul-monar şi pancreatic. 

Castraveţii 

Sunt benefici organismuluipentru conţinutul de apă natural şi pentru numărul minimde calorii. 

Vinetele 

O sursă excelentă de fibre,au un conţinut bogat în vitam-ina B1, B6, potasiu , cupru,magneziu, mangan, fosfor şiacid folic. Sunt folosite ca agentpentru scăderea colesterolului. 

Piersicile 

Întârzie îmbătrânirea. Auun conţinut mare de vitaminaC, vitaminele B5, B3 şi E. Conţinde asemenea cantităţi delocneglijabile de antioxidanţi şifibre. Ajută la echilibrarea sis-temului nervos şi a sistemuluiimunitar. 

Prunele 

Previn anemia, trateazăconstipaţia şi protejează inima.Au puternice calităţi ener-gizante datorită zaharurilor pecare le conţin în cantitate mareşi care stimulează sistemulnervos şi mai conţin potasiucare contribuie la normalizareaactivitaţii celulelor sistemuluinervos. 

Nuci 

Sunt bogate în acizi graşişi omega 3 şi te protejează decancerul de sân şi de cancerulla prostată. Conţin foartemulte substanţe nutritive, vit-aminele A, B, E, F alături deminerale precum calciu, fiersau zinc. 

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare