Mănâncă mai puţin zahăr!

24 Iun 2014

Unii experţi susţin că epidemia deobezitate este cauzată maidegrabă de consumul de zahăr decât de cel de grăsimi. Zahărul esteprezent în alimente în care nici nu cre-deai că poate exista. Efectul zahăruluiasupra noastră este unul instantaneuprovoacă dependenţă şi de aici dorinţade a consuma foarte multe dulciuri.Prezenţa zahărului în corpul nostru nedă o stare de bine, de confort pe care ocăutăm în fiecare moment.

Una dintre problemele provocate de zahăr, estefaptul ca acesta oferă energie corpului nostru subforma de calorii, ceea ce-l determină pe acesta săfolosească nutrienţi luaţi din alte alimente pentrua putea metaboliza cantitatea de zahăr. Acest lucrune afectează sănătatea şi imunitatea devenindastfel vulnerabili la răceli şi alte boli. Să nu uitămcă zahărul are un cuvânt important de spus înapariţia diabetului şi afecţiunilor cardiace. Deşi,este periculos pentru organism, zahărul este admisîn alimentaţia noastră în cantităţi moderate. Încele ce urmează vă prezentăm cum se poate controlacantitatea zilnică de zahăr ingerată. 

Exită două tipuri de zahăruri: cele care segăsesc natural în alimente(precum lactoza în lapte) şi cele adăugate (inclusiv mierea şi sucurile de fructe).

Doza maximă admisă zilnicde un adult este de 90 g,dar zaharurile adăugate  ar trebui să se limiteze  la 50 g (13 linguriţe pe zi).

Fii atent si la substituienţi.De exemplu, xylitolul, sorbitolul şi manitolul sunt substanţe zaharoase cuun conţinut mai mic de zahăr, care se găsesc în mod natural în unele plante şifructe. De obicei se folosec înalimente dietetice pentru că aumai puţine calorii decâtzahărul obişnuit.

Produsele de pe raſturi conţin zaharuri dareticheta ne ajută să stabilim cât vrem săconsumăm.

  1. În tabelul nutriţional uită-te la conţinutulde carbohidraţi. Adună această cantitatela cantitatea de zaharuri afişată. Ţine minte de la 5 g la 100 g înseamnă un nivel scăzutiar mai mult de 15g la 100 g arată deja unconţinut ridicat de zahăr.
  2. Ingredientele care se termină în "oză"(glucoză, sucroză, fructoză, lactoză,maltoză, sucraloză) plus mierea, siropul de agave, melasa şi siropurile sunt diferite formede zaharuri. Cu cât acestea se afla mai sus întabelul nutriţional, cu atât cantitatea lor estemai mare.

Dieta ta săraca îngrăsimi este posibilsă nu dea rezultate pentru că nu eşti atent laprezenţa zahărului în ali-mentele consumate.Multe alimente precumpâinea, pastele şi orezulconţin zaharuri care sedescompun în timpul di-gestiei. Aceste alimentela fel ca zahărul, cauzeazăfluctuaţii ale glicemieicare dau poſta de dulce.Tot ce consumăm în excesinclusiv zaharurile setransformă în depozite degrăsime. Majoritatea di-etelor care sunt sărace îngrăsimi sunt bogate înaceste tipuri de alimente.

Există mici trucuri pentru a schimba ceva în dieta ta şi astfel să ai rezultatele dorite 

  1. Înlocuieşte: pâine albă cu pâine cu fulgide ovăz, tărâţe, seminţe, orezul cu orez brun, pastele cu paste integrale
  2. Ai grija la preparatele "dietetice" care  conţin îndulcitori sintetici precum su-craloza, zaharina şi aspartamul. Chiar dacăsunt dulci, ele nu-ţi satisfac poſta de "dulce",astfel vei ajunge să mănânci mai mult decât ainevoie.
  3. Echilibrează cantitatea de carbohidraţiconsumaţi cu proteine slabe (peşte, pui,curcan).
  4. Limitează-te la un pahar de suc de fructe pe zi şi păstrează băuturilerăcoritoare şi pe cele alcoolice pentru weekend. În schimb potoleşte-ţi setea cu ceai şi apă cufelii de lămâie sau de portocale. 

Pentru un plus de energie,savurează un fruct proaspăt, o mână de nuci sau un borcanel de iaurt. Vă recomandăm folosirea unui indulcitor natural, ştevia, mai dulce decâtzahărul, dar care nu cauzeazăfluctuaţii ale glicemiei.

 

 

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

Daaa! Ştim expresia! “Ce-i asta? “ O nouă revistă apărută în oraşul tău! “Un pas spre sănătate”... Încearcă să o răsfoieşti şi vei descoperi lucruri interesante şi educative pentru toate vârstele.

Cele mai populare